Lluis de Turiellos

Y un poeta orixinal, que ye una categoría a parte que dexa güelga propia nel camín de les lletres, que yá ye abondo. (Munches gracies, Lluis)

viernes, 11 de marzo de 2016

Nun me quixo una canguesa

 
Nun me quixo una académica,
cuando la solicitaba
l’amistá ensin polémica,
pos ella nun retrucaba.
 
Nun me quixo esa canguesa,
se l’apurrí l’otru día,
ye un pruyíu que nun cesa,
en cata d’asturianía.
 
Y tamién polos amigos,
esos collacios comunes,
yá nun comeré formigos
contigo’l próximu llunes.
 
¡Ai canguesina del alma!
¿Por qué déxasme de llau?,
por ello perdí la calma,
por ello toi alloriáu
 
y nun salgo de la cama,
mientres cavilo davezu,
que foi cosa de la fama,
que se te xubió al pescuezu.
 
¡Yá nun sufro más por ti!,
¡yá por ti nun sufro, non!
que yá nun te pido’l sí,
pola mala condición.
 
La mía foi refugada,
por una rancia académica,
nun me diba a enseñar nada,
ye la tema polisémica.
 
Magar quedo cola duda
de si garrara medrana
o ye namái repolluda
ya-y diera pola gana.
 
Bien de veces defendiera
a la mentada academia,
mal pagada tanta xera,
¡coya alitái de la endemia!
 
Al cabu nada vos debo,
sovenciono lu qu’escribo,
como’l banduyu que cebo,
y de la llingua nun vivo.
 
Nun me quixo una canguesa,
desanicié la pidida,
mio versu so mano besa,
el que tien meyor midida.


No hay comentarios:

Publicar un comentario