Lluis de Turiellos

Y un poeta orixinal, que ye una categoría a parte que dexa güelga propia nel camín de les lletres, que yá ye abondo. (Munches gracies, Lluis)

martes, 7 de octubre de 2014

Anecien escontra forga

CENTRO ASTURIANO DE MADRID Separata de la Revista Asturias
Nº 119. LENGUA ASTURIANA, UNA CONSPIRACIÓN MILENARIA
Por José Rodríguez Pérez (Pindesierra).

     Pa dalgunos, l’asturianu sigue ensin esistir. Para otros, sigue siendo la fala de los vieyos de los pueblos. Dellos cunten que ye una fala namái que de folixa o de borrachos, como'l mesmu himnu. Hailos tamién a los que-yos paez a cencielles simpáticu. De xuru, toos cavilguen en comuña qu’esa llingua milenaria nun val pa nada. Yo, nun puño nin turrio, magar que me paez enforma mal que mientres otros acoriquen ensembre lo suyu, nesta Asturies nuesa siempres haya bien de xente rancio que reme escontra forga ensin informase de lu que fala.

     El mio caberu alderique al respeutu, ayeri en “Friquillingüismu”…

     “N’Asturies, al que tien poca capacidá pa pescudar o pa entender les coses talamente como son se-y llama fatu. De la qu’un fatu se columbia, se diz que colinga. Nun trabucái con culampiar, que ye cuando a dalgún repunante-y da por recular. Sí, n’Asturies, dalgunos tiren p’alantre y otros anden p’atrás. D’esta miente, hailos tan amañosos pa enredar que son quien a colingar y a dar la forcadiella a un tiempu. Mentanto, los foriatos rinse de nós por culpa de la so ocurrencia”.

No hay comentarios:

Publicar un comentario