Lluis de Turiellos

Y un poeta orixinal, que ye una categoría a parte que dexa güelga propia nel camín de les lletres, que yá ye abondo. (Munches gracies, Lluis)

lunes, 21 de diciembre de 2015

¡MALDITOS!



     Asturies, la tierra madre que nos da vida y abellugu, ambura. Hailos que, cuando-ys cafien los bardayos, prenden fueu al monte, a la vallina, a la casa’l vecín y a la viesca d’esta tierra que ye de toos. Sí, hailos que de la tienen una cuestión fadien a tola población. Nestos díes quemaron vivos a millones d’animales y plantas, arriendes de chafar el mou de vida de miles de paisanos que viven del turismu. Nesta dómina de satélites espaciales, l’alministración asturiana pue que, dempués d’autorizar el furar per tol occidente a la gueta l’oru, crea que nun tien autoridá moral pa prindar al que comete un delitu ecolóxicu y de resultes-y salga de baldre. Foi’l casu que se vía venir yá dende enantes del branu y naide fixo nada. Agora, quiciabes lu más conveniente seya camudar d’eslogan a “Asturies infiernu artificial” p’alvertir de lu asocedíu y de la presencia d’estos degorrios que cuando garren el retiru colen pales villes.

     La Tierra ye de tolos seres vivos y estos necesiten el ser de la Tierra pa poder vivir. Na Tierra hai sitios guapos y menos guapos. Na Tierra hai seres más llistos y otros menos llistos. Tolos requexos de la Tierra tienen el so aquel. Tolos seres vivos de la Tierra merecen un respetu y cada vegada qu’ún enfocique porque nun-y presta daqué nun pue esfardanar lu que ye de toos, por mor de que sinón finaría’l mundiu en dos díes.


     Ayeri, tuviera 17 hores nuna mesa eleutoral y torné pa casa baldáu, más que pol llabor desendolcáu pol culpa’l dolor de tiesta que garré penando per aciu del más de centenar de quemes qu’atizaren los malditos. Andaba alloriáu por nun poder averame a Asturies nestes fiestes navidiegues; sicasí, agora, tanto me da. Cavilgué que bien podría cruciame con dalgún d’estos degorrios desalmaos qu’arroxaron la mio mesma alma y namái me caltuvi n’ayén, pescudando qu’esta llaceria yá nun tien igua. ¡Malditos, seyáis, malditos!

No hay comentarios:

Publicar un comentario