Lluis de Turiellos

Y un poeta orixinal, que ye una categoría a parte que dexa güelga propia nel camín de les lletres, que yá ye abondo. (Munches gracies, Lluis)

domingo, 26 de junio de 2016

La madalena


…En cuanto reconocí'l tastu del cachu madalena moyáu en tila que la mio tía m’apurría (anque entá nun descubriera y tardaría enforma en pescudar el porqué esa alcordanza me daba tanta felicidá), la vieya casa gris con fachada a la cai, onde taba'l so cuartu, vieno como una decoración de teatru a afitase al pequeñu pabellón del xardín que detrás de la fábrica principal construyérase pa los mios padres, ya onde taba esi truncáu llenzu de casa que yo namái recordaba hasta entós; y cola casa vieno'l pueblu, dende la hora mañanera fasta l’atapecerín y en tou tiempu, la plaza, onde me mandaben antes de xintar, y les cais por onde diba faer recaos, y los caminos que siguíamos cuando facía bono. Y como esi entretenimientu de los xaponeses que meten nun caciplu de porzolana cachinos de papel, al paecer, informes, qu'en cuanto mueyen entamen a espurrise, a tomar forma, a garrar color y estremase, camudando en flores, en cases, en personaxes consistentes y reconocibles, asina agora toles flores del nuesu xardín y les del parque del señor Swann y les ninfes del Vivonne y les bones xentes del pueblu y les sos ruines viviendes y l'ilesia y Combray enteru y la so contorna, tou eso, pueblu y xardinos, que va tomando forma y consistencia, sale de la mio taza de té…


     Yo, ¿qué quier que-y diga, Sr. Proust? A min, el té me paez un mal fervinchu, prefiero'l café con lleche de la Galana recién catao ya arroxando. Arriendes, la tila me produz voltures; sicasí-y reconozo que les madalenes tienen so aquel si son de casa, magar que nun se puedan comparar a la nuesa bolla de Pascua. Les alcordances apaecen cuando ún menos lo espera, sía bonu o sía malu’l detonador; anque, a meyor sabor, más dulce se m’abulta’l recuerdu, que de sópitu aporta la casa, l’horru, la ilesia, l’aldega, la infancia, la reciella y la propia parentela. En resultancia, Sr. Proust, la nuesa bolla ta preñada d’alcordances entá más nidies y consistentes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario