Vivo na metadiéxesis, o meyor escribo
abondes veces valiéndome d’ella, yá que como sabéis nin vivo d’ella nin del
asturianu, nos que gasto arrémente tiempu y dineru. Sí, dacuando en vez escribo
una rancia historia dientro d’otra historia o un cenciellu poema metanes d’un
encople que m’aportara la mio musa. De resultes, el primer ablucáu col resultáu
soi yo mesmu. Esclariar qu’esa fema de cutiu me riñe col consabíu “nun ves que
nun val pa nada”, pero yo anecio nesti ruin negociu por culpa que nun toi
seguru nin del significáu real d’esi conceutu nin de que coses tienen valir de
verdá o si realmente nada val pa nada. Arriendes, abúltaseme tamién bramente abegosu
entendenos ente nós no que se refier a esa tema. Esto vien a cuentu otra vegada
de la comedia –o traxedia– del otru día nel Campoamor: enantes
de “Peleas” (LNE) yá armaron amarraces a cuenta de nada, yá qu’entamaron los
xiblíos escontra dalgo que los xibladores dicen que nun esiste, como’l propiu
personaxe de Peleas al que foron a ver; magar que nel primer casu obedez a que
la nada mental refuga aquello qu’odia. Amás, el so conceutualismu de sala aínda
nun almite la esistencia d’una llingua ya una cultura rural que paradóxicamente
lleven sotripando más d’un mileniu. Nun quixera finar ensin animar a aquellos qu’afitaos
nos sos puestinos saquen procuru d’esa nada a que salgan de los ablugos onde
s’afayen y s’amiesten siquier a aldericar a los de Peleas, que los que daveres
nun sacamos nada aniciamos a rindir d’aburrición y de puro vieyos.
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