Les cais comen bramente a les xentes y la
xente devuelve davezu pela cai. Envelenes colos fumos de les combustiones y nun
españes por culpa del octanaxe que papes. Vas al bellume y tornes al debalu, y
vienes y vas mientres too anecia en repetise. El formigueru, cuasi que dafurto,
desendolca la so actividá dientro de la so xerarquía. Enriba, los páxaros
esnalen y caguen; na superficie, los gochos mexen y chisquen, y nel sosuelu,
les rates fuyen de tanta humanidá. Los requexos atropen caldía cartones, pulgos
y mierda puro. Les esquines y puertes de los comercios piden, fumen, beben y
falen pel móvil. Los bancos amuesen buelgues d’incivilizaos y llavaza a esgaya
p’aventar a los que se van sentar. Les bicicletes nun son pal branu nin pal
iviernu y, si la dexes amarrada, te l’alcuentres en cuadru. Les muries son un escomunal
muséu de pintarraxaos d’artistes qu’enxamás cubren la parede de la so propia
casa. Peles aceres esbarien peatonos escatanaos, patinadores, lladronos de
bolsos y de Bagdad, sielles de ruedes motorizaes, bicicletes y sapaes. Les
nueses enrexaes ciudaes son enforma cosmopolites ya acueyen a pinxonos, disidentes,
rescataos, traficantes, apátrides, exóxenos, paganos, promiscuos, polígamos, perfecundos
y profesionales perfechos de tolos llugares del mundiu. La caridá impuesta tien
la peste por rempuesta y na cai hai lu qu’hai; magar que naide pue negar a
encomalu'l gran llabor social d’España y la so contribución, por aciu de los
retayos a los sos paisanos, al espoxigue d’una montonera países.
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