Lluis de Turiellos

Y un poeta orixinal, que ye una categoría a parte que dexa güelga propia nel camín de les lletres, que yá ye abondo. (Munches gracies, Lluis)

martes, 1 de noviembre de 2016

¿Conozo?


 

     Conozo un país “onde o mundo non se chama Celanova”, nin prau de Xabel, nin faza de Xicón y nin siquier ca’l Tíu Vicente. Onde’l mundiu llámase Balmonte, Carlés, Ayende, Bual, Catropol, Eliao, El Franco, Salave… Occidente d’un país qu'aventara a romanos, moros y franceses, pero que foi vendíu al pesu como Troya a canadienses. Un país onde les agües tresparentes van camudar en balses atarraquitaes de seleniu, cianuru, arsénicu, azogue, fluoruros, cinc, níquel y cobre. Conozo un ríu Narcea d’orielles d’oru al que van a echar a perder dafechu. Conozo una ponte del Infiernu que quiciabes llueu se cruce. Sé d’un país au la xente calla mentanto los cabezaleros roblen la so ruina. U se come cachopu, se chuma sidra, se xuega al tute, se sabe de fútbol y malapenes más nada. Onde la gafa xaceda va quedar pa siempres y nos fairá colar ya escaecer fasta la memoria ya’l propiu raigañu y, de resultes, dexar de conocer.


     ¡Mirái si nun va ser un presaxu!: el relieve de la semeya de la “2” paez la figura d'un escomanáu colibrí que valtara envelenáu en bebiendo de la balsa.
 


No hay comentarios:

Publicar un comentario